Krok po kroku – jak zapisać się na studia?

Krok 1 – Rejestracja elektroniczna

Zarejestruj się w systemie Internetowej Rekrutacji Kandydatów (IRK)

  • Potwierdź zapoznanie się z klauzulą informacyjną;
  • Utwórz konto - wprowadź adres email oraz hasło (adres email jest twoim loginem do konta w IRK);
  • Aktywuj konto - na adres email podany w trakcie tworzenia konta otrzymasz wiadomość z linkiem aktywacyjnym;
  • Zaloguj się i wypełnij wymagane dane - zakładka w IRK: Moje konto / Formularze osobowe;
  • Załącz dokumenty, jeśli są wymagane na etapie rejestracji na studia.

Pamiętaj!
Do  systemu IRK logujesz się podając adres e-mail i  hasło wprowadzone w trakcie tworzenia konta.

Krok 2 - Zgłoszenie rekrutacyjne

Dokonaj zgłoszenia rekrutacyjnego na kierunki studiów, na które chcesz kandydować

Zakładka w IRK: Moje konto/Zgłoszenia rekrutacyjne/Przejdź do oferty

Pamiętaj!

  • W ramach danej tury rekrutacji możesz być przyjęty tylko na jeden kierunek studiów, przy czym w  postępowaniu rekrutacyjnym masz prawo zadeklarować kierunek podstawowy oraz dodatkowo dwa kierunki alternatywne;
  • Dokonując zgłoszenia rekrutacyjnego na kierunek podstawowy oraz dodatkowo dwa kierunki alternatywne, określasz priorytet, czyli kolejność rozpatrywania kierunków w postępowaniu kwalifikacyjnym.

Krok 3 – Opłata rekrutacyjna

  1. Dokonaj płatności poprzez bankowość internetową lub tradycyjnie.

    W ramach danej tury rekrutacji wybierając kierunek główny oraz dodatkowo dwa kierunki alternatywne, poprzez zaznaczenie w systemie IRK priorytetu wyboru kierunków, wnosisz na konto wskazane w systemie IRK opłatę za przeprowadzenie rekrutacji na studia za każdy wskazany kierunek.

    Indywidualne konto do wpłaty opłaty za postępowanie związane z przyjęciem na studia, po dokonaniu zgłoszenia rekrutacyjnego, jest wskazane w zakładce:  Moje konto/Płatności.

  2. W tytule przelewu należy wpisać: Opłata za postępowanie związane z przyjęciem na studia oraz imię i nazwisko kandydata.

  3. Po zaksięgowaniu opłaty za postępowanie związane z przyjęciem na studia, otrzymuje ona status: „opłacono”.
    Jeśli przelew został dokonany a  status się nie zmienił, prześlij druk potwierdzenia wniesienia opłaty za postępowanie związane z przyjęciem na studia w systemie IRK - zakładka:  Moje konto/Pomoc.

Krok 4 – Postępowanie rekrutacyjne

  • Szczegółowe zasady postępowania rekrutacyjnego znajdziesz TUTAJ 
  • Wyniki rekrutacji zostaną udostępnione na indywidualnym koncie w systemie IRK zakładka:
Moje konto/Zgłoszenia rekrutacyjne.
  • Po zakwalifikowaniu do przyjęcia na studia jesteś zobowiązany do dokonania wpisu na listę studentów i złożenia kompletu wymaganych dokumentów, w terminie określonym w harmonogramie rekrutacji.

Krok 5 – Wpisy na studia

Wpis na studia polega na złożeniu następujących dokumentów:

  • kopii świadectwa maturalnego (oryginał do wglądu) – dotyczy kandydatów zakwalifikowanych na studia pierwszego stopnia
  • kopii dyplomu zawodowego w zawodzie nauczanym na poziomie technika poświadczonej przez Uczelnię (oryginał dyplomu zawodowego do wglądu) - dotyczy kandydata ubiegającego się o przyjęcie na jego podstawie;
  • kopii dyplomu ukończenia studiów poświadczona przez uczelnię (oryginał do wglądu) – dotyczy kandydatów zakwalifikowanych na studia drugiego stopnia
  • zaświadczenia o wysokości średniej ocen ze studiów pierwszego stopnia –  dotyczy kandydatów zakwalifikowanych na studia drugiego stopnia;
  • ankiety osobowej kandydata oraz podania (do pobrania z systemu Internetowej Rekrutacji Kandydatów zakładka:
    Zgłoszenia rekrutacyjne/Dokumenty i dalsze kroki);
  • oświadczenia o wyrażeniu zgody na przetwarzanie danych osobowych przez Uniwersytet Bielsko-Bialski (do pobrania z systemu Internetowej Rekrutacji Kandydatów zakładka: Zgłoszenia rekrutacyjne/Dokumenty i dalsze kroki);
  • karty wpisu na listę studentów - (do pobrania z systemu Internetowej Rekrutacji Kandydatów zakładka: Zgłoszenia rekrutacyjne/Dokumenty i dalsze kroki);
  • fotografii o wymiarach 35 x 45 mm, bez nakrycia głowy, w stroju galowym na jasnym tle (zgodnie z wymogami jak przy dowodzie osobistym) oraz fotografia w wersji elektronicznej, wykonana według podanych wcześniej wymagań, wprowadzonej do systemu Internetowej Rekrutacji Kandydatów zakładka: Moje konto/Formularze osobowe/Zdjęcie);
  • poświadczenia uiszczenia opłaty rekrutacyjnej w wysokości 85 zł;
  • oświadczenia o zapoznaniu się z wysokością opłat za usługi edukacyjne w Uniwersytecie Bielsko-Bialskim (do pobrania z systemu Internetowej Rekrutacji Kandydatów zakładka: Zgłoszenia rekrutacyjne/Dokumenty i dalsze kroki);
  • potwierdzenia uiszczenia opłaty za Elektroniczną Legitymację Studencką w wysokości 22 zł

PKO S.A.
nr konta 02 12404142 11110000 48278261

w tytule przelewu należy wpisać: „Opłata za Elektroniczną Legitymację Studencką
Skompletowane dokumenty należy składać w białej wiązanej teczce

©2023 UBB. Wszystkie prawa zastrzeżone. Realizacja: OPTeam S.A.